2741371

2741371
ورود شما به 2741371 را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .

نويسندگان
علیرضا
تبلیغات



دیدار با غول اقیانوس؛ گشتی در ناو هواپیمابر کوزنتسوف روسیه

 

 

  • دیدار با غول اقیانوس؛ گشتی در ناو هواپیمابر کوزنتسوف روسیه

    شمار کشورهایی که فناوری پیشرفته طراحی، ساخت و راهبری ناوهای هواپیمابر (Aircraft carrier) را در اختیار دارند، از ۲۰ کشور تجاوز نمی کند. در بین کشورهایی که این غول های دریایی را در چند دهه اخیر طراحی و تولید کرده اند،  فرانسه، چین، ایالات متحده و روسیه، بیش از سایرین پیشتاز بوده و توانسته اند تا کلاس های متنوعی از این سازه ­های دریایی غول پیکر را روانه آب­های آزاد کنند.

    ناوهای هواپیمابر، سازه­ای پهن پیکر و شناور روی آب برای مدت زمان طولانی و ماموریت­ های سخت و بحرانی بوده و هم چون فرودگاهی روی اقیانوس، این قابلیت را در اختیار نیروهای نظامی قرار می دهند تا از عرشه آن ها، برای ماموریت­ های هوایی استفاده کنند.

    اضافه کردن قدرت مانور هوایی کوتاه برد و دور برد به ناوهای هواپیمابر در چند دهه اخیر، سبب شده تا یک ناو هواپیما بر، نقش چند یگان نظامی واکنش سریع را در پهنه دریاها ایفا کرده و همین امر، منجر به کاهش هزینه­ های نظامی که پیش تر، توسط نیروهای هوایی و زمینی از فواصل دور صورت می گرفت، شود.

    ناو هواپیمابر، کلکسیونی از تجهیزات، فناوری، نیروی انسانی زبده و توانمندی های موشکی و راهبری متنوع بوده که برای انجام ماموریت­ های مختلف نظامی و دریایی از آن استفاده می گردد.

    s26

    بزرگترین ناوهواپیما بر دنیا در سال ۱۹۶۰ توسط نیروی دریایی آمریکا به آب انداخته شد و پس از آن، شاهد توسعه فناوری­های غول پیکرترین سازه دریایی در نیم قرن اخیر بر فراز آب­های آزاد هستیم. چندی پیش، گشتی زدیم بر روی ناو هواپیمابر لیائونینگ  چین.

    گزارش امروز روزیاتو، شما را با تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی روسیه آشنا می کند. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

    داستان ناوهای هواپیمابر

    s7

    در فیلم­ های هالیوود و حتی مستند­های نظامی و سیاسی که در تلویزیون مشاهده می کنیم،  یکی از پیشرفته ترین و مجهز ترین ابزارهای نظامی عصر حاضر که فناوری آن در اختیار چند کشور جهان قرار دارد، ناوهای هواپیمابر است.

    نزدیک شدن به ناوهای هواپیمابر، کار سختی است، چرا که به دقیق ترین سامانه­ های راداری و پدافندی مجهز هستند. ویدئویی که در زیر مشاهده می کنید،‌ مربوط به تصویر برداری پهپاد ایرانی از ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس است.

    ناو هواپیما بر، در واقع یک کشتی جنگی غول پیکر بوده که برای حمل هواپیما و هلی کوپترهای جنگی با ماموریت های گوناگون از آن استفادهمی شود. هواپیماهایی که در ناوهای هواپیمابر استفاده می شوند، قادرند بدون سوخت گیری و توقف، عملیات در مسافت ­های دور را انجام دهند.

    برای آشنایی با سیستم های پیشرفته یک ناو هواپیمابر، ویدئو ۴ دقیقه ای که در زیر آمده است را تماشا کنید.

    ناوهای هواپیمابر، بر خلاف دیگر کشتی ­های جنگی، قادرند تا مدت طولانی به انجام ماموریت­ های مختلف در سطح دریاها پرداخته و یکی از رکن­ های قابل اتکا و اعتماد ارتش­ های دارنده این فناوری در نبردهای دریایی و حتی دریا به ساحل باشند.

    گفته شده که ناو هواپیما بر شارل دوگل فرانسه و برخی از ناوهای هواپیمابر آمریکا، از یک نیروگاه هسته ای برای تامین برق خود استفاده کرده و این ظرفیت به آن ها اجازه می دهد تا مدت ها، دور از آشیانه شان، بدون سوخت گیری و استفاده از سوخت های متعارف، به انجام فعالیت مشغول شوند.

    s8

    ناوهای هواپیمابر، گران ترین ابزار در فعالیت­های نظامی است. ارزش یک ناو هواپیمابر، شاید بیش تر از ارزش دلاری کل سامانه پدافند هوایی یک کشور با آن همه تجهیزات و فناوری ­های مختلف باشد. علت را نیز باید در دقت طراحی و هم چنین صدها هزار قطعه ه­ایی که در ساخت این غول دریایی استفاده می شود دانست.

    سنگین ترین ناوهای هواپیما بر دنیا، ناوهای آمریکایی کلاس نیمیتز بوده که شامل  ۱۰ ناو با وزنی بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تن هستند. این ناوها در فاصله سالهای ۱۹۷۵ و ۲۰۰۹ میلادی وارد نیروی دریایی ایالات متحده شده اند. سنگین ترین ناو هواپیمابر غیر آمریکایی جهان را باید ناو ادمیرال کوزنتسوف روس ها دانست که بیش از ۵۵ هزار تن وزن دارد.

    حرکت ناوهای هواپیمابر معمولا با اسکورت چند کشتی نظامی و پشتیبانی صورت می گیرد و این کشتی ها می توانند تجهیزات پدافندی یا لوازم یدکی هواپیماها و خود ناوهواپیما را تامین کنند. سامانه ­های پیش اخطار و سامانه های پدافند موشکی کوتاه برد و میان برد، از جمله دیگر وظایفی است که در اختیار کشتی های اسکورت کننده ناوهای هواپیمابر قرار می گیرد.

    s6

    تصویری از دو ناو هواپیمابر آمریکا

    بسیاری از ناوهای هواپیمابری که در فیلم­ ها و اخبار تلویزیون مشاهده کردیم، دارای عرشه مسطح هستند که به عنوان محل فرود و پرواز هواپیماهای کوچک جنگی از آن استفاده می شود. هواپیماها برای به پرواز در آمدن، می بایست به سرعت معینی برسند تا اوج بگیرند.

    s2

    تصویر لحظه پرواز هواپیما در عرشه ناو هواپیمابر

    ولی باندهای پرواز در ناوهای هواپیمابر، همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، از باند فرودگاه ­های نظامی کوچک تر است و این امکان را برای هواپیما به وجود نمی آورند تا طبق رویه مرسوم، مسافت زیادی را طی کرده و سپس اوج بگیرند.

    بنابراین در ناوهای هواپیمابر، از فناوری به نام منجنیق استفاده می کنند که با موتور بخار کار می کند و به هواپیماها، شتاب لازم را برای پرواز می دهد.

    s1

    نحوه استقرار سیستم شتاب دهنده بخاری در ناو هواپیمابر آمریکایی

    جالب است که بدانید قدرت این منجنیق های به قدری زیاد است که می توانند در عرض ۲ ثانیه، سرعت هواپیما را از صفر، به ۱۶۵ مایل در ساعت برسانند. این فرآیند سبب می شود تا هواپیما، سرعت لازم را برای اوج گیری در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشد.

    s5

    تصویر کارخانه ساخت سامانه شتاب دهنده بخاری ناوهای هواپیمابر در برزیل

    هم چنین برای فرود هواپیمایی که ۱۵۰ مایل در ساعت سرعت دارد، دم زنجیری تعبیه شده که همچون ترمز عمل می کند و باید آن را به یکی از ۴ کابل موجود روی باند گیر بیاندازد. این کار سبب می شود که بعد از طی ۹۶ متر مسافت، هواپیما متوقف شود.

    s3

    بر خلاف هواپیماهای جنگنده که برای فرود در باند فرودگاه، می بایست سرعت خود را کاهش دهند، هواپیماهایی که در ناوهای هواپیما بر استفاده می شوند، نباید هنگام فرود، سرعت خود را کم کنند. چرا که اگر به هر دلیلی، دم زنجیری و کابل های هواپیما برای کاهش سرعت هواپیما به خوبی عمل نکرد، هواپیما باید از طرف دیگر باند، دوباره به پرواز در آید.

    s4

    تصویر نحوه کار گذاشتن سامانه شتاب دهنده بخاری در ناوهای هواپیمابر

    به همین خاطر، خلبانانی که برای هدایت هواپیماها در ناوهای هواپیمابر استفاده می شوند، خبره ترین خلبانان نیروی هوایی ارتش هستند. البته در ناوهای هواپیمابر، از هواپیماهای عمود پرواز نیز استفاده می شود که نیاز به طی مسافت و سیستم منجنیق برای کنترل سرعت ندارند. هواپیماهای VTOL یا STOVL از آن جمله هستند.

    حال با این مقدمه نسبتاً طولانی، گشتی میزنیم در ناوهواپیما بر آدمیرال کوزنتسوف روسیه تا با قابلیتهای فنی و عملیاتی این غول دریایی آشنا شویم.

    داستان یک غول

    s11

    ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف روسیه، تنها ناو هواپیمابر سنگین در نیروی دریایی روسیه معرفی شده است و همانطور که گفته شد، یکی از سنگین ترین ناوهای هواپیمابر جهان بوده که اکنون در اختیار ارتش سرخ قرار دارد و  دود کردن آن در چند ماه اخیر، سبب شد تا در کانون توجه رسانه های غربی قرار بگیرد.

    کارخانه کشتی سازی دریای سیاه در ژانویه ۱۹۹۱ میلادی، این کشتی را پس از سال ها طراحی و فرآیندهای ساخت پیچیده، به بهره برداری رساند. این ناو برای حمله به اهداف بزرگ سطحی و دفاع از  ناو گروه­ های نیروی دریایی ارتش روسیه در برابر حملات دشمنان در نظر گرفته شده است.

    ساخت این ناو، مصادف شده بود با دوره فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و به همین خاطر، جدال های زیادی بین سیاسیون و نظامیان روس برای ساخت آن در گرفته بود. در پاییز سال ۱۹۹۱ میلادی، ناو کوزنتسوف که هنوز به طور کامل کارهای ساخت آن از جمله نیروگاه تولید برق به اتمام نرسیده بود، بطور محرمانه و با شتاب ناوگان، دریای سیاه را به مقصد ناوگان شمال ترک کرد.

    s27

    لحظه شلیک ۱۹ فروند موشک کروز کالیبر NK از ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف روسیه

    گفته شده که استقرار ناو هواپیمابر در خلیج کولسک، نگرانی در خصوص تعلق آن به روسیه را رفع کرد. اما مانع از ادامه کارهای ساخت آن به صورت عادی شد. در سال ۱۹۹۳ میلادی، سه کشتی کیف، مینسک و نووراسیسک، از ترکیب نیروی دریایی روسیه به طور کامل خارج شدند.

    در سال ۱۹۹۵ میلادی ناو هواپیمابر « دریاسالار کوزنتسوف» به دریای مدیترانه اعزام شد: این شناوری طولانی به مناسبت سیصدمین سالگرد نیروی دریایی روسیه انجام گرفت. اولین شناوری می توانست آخرین شناوری این ناو باشد — نقص در بخش نیروگاه تولید برق ناو کم مانده بود باعث غرق شدن کشتی در طوفان بشود.

    s28

    ناو هواپیمابر توانست این شناوری را با موفقیت به اتمام برساند و به خلیج « کولسک» برگردد، اما مشکلات فنی بخش الکترومکانیکی هم اکنون نیز دردسر بزرگی برای این ناو هواپیمابر است.

    کمبود پول برای تعمیر کلی آن در دهه ۱۹۹۰ — اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی همراه با کمبود متخصصان، مسائل ناو هواپیمابر را حادتر کرد. تا حدودی با تغییر اجزاء آن توانستند به رفع این مسائل بپردازند. اجزاء ضروری از ناو هواپیما بر پروژه ۹۵۶ که در آن نیز از دیگ بخار استفاده شده بود گرفته شد.

    اما این ها راه حل های سیستماتیک این مسأله نبودند. مشکلات در نیروگاه تولید برق امکانات شناوری ناو هواپیمابر را کاهش می داد که به نوبه خود بر امکانات هواپیماهای آن برای پرواز با حداکثر سوخت و تسلیحات تأثیر می گذاشت. ناو هواپیمابر باید قادر به افزایش حداکثر سرعت باشد.

    اینگونه محدودیت ها باعث کاهش ذخیره سوخت و تسلیحات می شود که به نوبه خود بر امکانات ضربتی هواپیماها تأثیر می گذارد. دود کردن موتور یکی از نشانه های ظاهری است که هنگام کار در بعضی رژیم ها بروز می کند. به گفته بعضی از متخصصان دلیل اصلی ایجاد دود، می تواند نقص در بخش اتوماتیک نیروگاه تولید برق باشد که مانع از استفاده از رژیم مناسب برای احتراق سوخت می شود.

    مشکل نیروگاه تولید برق، فقط بخشی از عیوب « کوزنتسوف» است. ویرانی زیر بنا و فقدان تکمیل گروه هواپیماها و وضعیت کلی ناوگان که در دهه نخست قرن بیست و یکم، فاقد پول کافی برای آمادگی کامل رزمی بود به از دست رفتن بخشی از تجربیات استفاده از ناو های هواپیمابر سابق منجر شد. هم اکنون از صفر این تجربیات باید کسب شوند.

    ارتشی شناور بر فراز دریاها

    در این ناو، جنگنده های سوخو ۳۳ و میگ ۲۹ استقرار دارد که تعداد آن ها به ۲۶ تا ۲۸ فروند می رسد. بالگردهای شناسایی راداری K34 نیز از جمله قابلیت­های هوایی این غول دریایی بوده که معمولا ۴ فروند از آن به صورت عملیاتی در اختیار است.

    همچنین بالگردهای K24 و K29 نیز به تعداد ۱۸ فروند، در ناو قرار می گیرند. موشک های ضد هوایی دوش پرتاب P700 که گرانیت NK نامیده می شوند، از جمله تجهیزات تهاجمی ناوهواپیمابر کوزنتسف روسیه هستند. سامانه­ های موشکی دفاع هوایی موسوم به کنیژال، به تعداد ۱۹۲ موشک، بر روی این غول نصب شده اند.

    این ناو هواپیمابر، دارای سامانه موشک های ضد هوایی هدایت شونده ۹M330 است و یکصد و نود و دو موشک آماده شلیک دارد. همچنین برای فعالیت­های توپخانه ­ای، سامانه موشکیِ دفاع هوایی، موسوم به کوتیک، به تعداد ۹ فروند در ناو نصب شده است.

    این ناو قادر است تا ۲۵۶ فروند موشک ضد هوایی هدایت شونده M311 را در زمان لازم استفاده کرده و برای پشتیبانی، از ۴۸۰۰ گلوله ۳۰ میلی متری نیز بهره بگیرد. تسلیحات زیر دریایی پیشرفته ای که در ناوهواپیمابر استفاده شده، ۲۰ فروند موشک زیر دریایی ۱۲۰۰۰ است که از طریق ایستگاه رادار هدایت سامانه موشکی، راهبری می شوند.

    مشخصات فنی غول دریایی روسیه

    s10

    همان طور که در بالا اشاره شد، این غول دریایی روسیه بیش از ۵۵ هزار تن وزن دارد. طول آن ۲۷۰ متر و عرض آن حدود ۳۴ متر است. حداکثر سرعت دریایی ۲۹ گره را دارد که به صورت عملیاتی، ۱۴ گره دریایی خواهد بود. این غول میتواند با سرعت ۱۴ گره دریایی، بیش از ۴۱۷۰ مایل را طی کند. همچنین با سرعت ۱۸ گره دریایی، ۶۸۰۰ مایل را طی نماید.

    منابع انسانی که بر روی این ناو قرار دارند، شامل ۱۹۶ افسر، ۲۱۰ درجه دار، ۱۱۲۷ ملوان و ۶۲۶ گروه هوایی هستند. در واقع بر روی ناو هواپیمابر غول پیکر روس ها، بیش از ۲ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند. رقمی بیش از یک پادگان مربوط به یک لشکر زرهی نیروی زمینی و آن هم بر فراز دریاها.

    همانطور که قبلا اشاره شد، ناوهای هواپیمابر، با کشتی های نظامی کوچک تر اسکورت می شوند و به همین خاطر، ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف، از رزم ناو موشک انداز سنگین اتمی پتر کبیر، کشتی های بزرگ ضد زیر دریایی سورومورسک و ویتسی آدمیرال کولاکوف تشکیل شده است.

    در زیر، تصاویری از این ناو گروه مشاهده می کنید. گفتنی است، ناوهواپیمابر روسیه، مجهز به سیستم شتاب دهنده بخاری نیست و یکی از دلایل سقوط هواپیماها از این ناو در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز، فقدان این سیستم ترمزی پیشرفته است.

    s9

    گشتی در ناو هواپیمابر کوزنتسف

    s12

    تصویر هواپیمای جنگنده روس در عرشه ناوهواپیمابر کوزنتسف در زمان عملیات سوریه ۲۰۱۶

    s13

    تصویر لحظه پرتاب موشک از ناو هواپیمابر کوزنتسف روسیه

    s14

    جنگنده سوخو ۳۳ قبل از پرواز از عرشه ناو هواپیمابر کوزنتسف در سواحل سوریه در دریای مدیترانه

    s15

    نظامی روس در ناوهواپیمابر کوزنتسف مشغول بررسی نقشه های عملیاتی در جنگ سوریه ۲۰۱۶

    s16

    تصویری هوایی از ناوهواپیمابر آدمیرال کوزنتسف در دریای مدیترانه

    s17

    تصویر هواپیمای جنگی روسیه در عرشه ناوهواپیمابر کوزنتسف آماده پرواز

    s18

    تصویر بالگردهای عملیاتی به پرواز در آمده از عرشه ناو هواپیمابر کوزنتسف

    s19

    تصویر سیستم های ناوبری در کشتی کوزنتسف

    s20

    تصویر جنگنده سوخو ۳۳ در حال فرود بر عرشه ناو هواپیما بر کوزنتسف در سواحل سوریه در دریای مدیترانه

    s21

    تصویر اژدر انداز در کشتی جنگی آدمیرال گریگورویج که اسکورت ناوهواپیما بر را بر عهده دارد

    s22

    تصویر لحظه شلیک موشک از کشتی جنگی آدمیرال گریگروویچ در زمان عملیات جنگی سوریه

    s23

    تصویری از سامانه های موشکی ناو هواپیمابر کوزنتسف

    s24

    تصویر جنگنده سوخو ۳۳ قبل از پرواز از عرشه ناو آدمیرال کوزنتسوف روسیه در سواحل روسیه در دریای مدیترانه

    s25

    جنگده سو ۳۳ در حال فرود بر عرشه ناو هواپیمابر کوزنتسف روسیه

    منبع
    این برنامه از وبسایت اپل اپ قابل دانلود و معرفی گردیده است


تاريخ : دوشنبه ٢٧ دی ،۱۳٩٥ ساعت: ۱:٥٧ ‎ب.ظ ا نویسنده : علیرضا ا نظرات ()
تگ ها :



مراقبت های لازم زمان بیمارشدن کودک

 

 

  • مراقبت های لازم زمان بیمارشدن کودک

    چند نکته مهم در برخورد با کودکان بیمار
    کودکان بسیار حساس و تاثیرپذیرند، به ویژه زمانی که بیمار می شوند و لازم است در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرند، در نظر گرفتن شرایط زیر امنیت جسمی و عاطفی کودکان را تضمین می کند:- پذیرش اطفال در بیمارستان تنها باید در زمانی روی دهد که خدمات مورد نیاز وی در خانه یا بصورت خدمات سرپایی قابل ارائه نباشد.
    – کودک بستری بدون توجه به سن و حالت وی حق دارد که والدینش یا یک شخص مشخص شده از طرف وی شب و روز کنار او باشد.
    – کودکان و والدین آنها حق دارند که اطلاعات مرتبط با بیماری و درمان مربوطه را دریافت کنند.
    – از هرگونه درمان و معاینه غیرضروری باید اجتناب کرد تا حداقل آسیب جسمی و روحی به کودک وارد شود.
    – کودکان نباید در بخش بزرگسالان پذیرش شوند.آنها باید در گروههای سنی خود قرار داده شوند تا از بازیها و فعالیتهای آموزشی که مطابق با سن آنها و ایمن است برخوردار گردند.
    – بیمارستان باید برای کودکان یک محیط مناسب با توجه به نیازهای فیزیکی، روحی و آموزشی آنها فراهم سازد.
    – گروه ارائه دهنده خدمات درمانی باید آموزش ببیند تا به نیازهای روحی،روانی و هیجانی کودکان و خانواده آنها پاسخ دهند.
    – گروه ارائه دهنده خدمات درمانی باید به گونه ای سازماندهی شوند که تدوام مراقبت و درمان را برای هر بیمار تضمین نماید.
    – محیط خصوصی هر کودک باید محترم شمرده شود.با هر کودک تحت هر شرایطی باید به مقتضای عقل و فهم وی برخورد شود.
    – کودک حق دارد درمان و مراقبت مناسب را صرف نظر ار نژاد ،جنش ،رنگ ،ملیت ، مذهب و نوع پرداخت هزینه دریافت دارد.
    – کودک حق دارد از مراقبتهای با کیفیت بالا و رعایت استانداردهای حرفه ای برخوردار باشد.
    – کودک حق دارد مراقبت با کیفیت بالا را توسط کارکنان با صلاحیت و مجرب در محیطی آرام و امن دریافت کند.
    – کودک و والدین وی حق دارند نام پزشک معالج و سایر کارکنانی را که مراقبت را برای کودک فراهم می کنند ،بداند.
    – درمانهای اورژانسی بدون فوت وقت باید برای کودک انجام شود.
    – کارکنان بیمارستان باید درد کودک را ارزیابی کرده و در مدتی منطقی نسبت به رفع آن اقدام کنند.
    – مراقبت های درمانی و مستندات پزشکی کودکان باید خصوصی تلقی شود.
    – در صورتیکه قرار است بیمار در یک برنامه تحقیقاتی یا آموزشی قرار گیرد ،اولیای وی باید مطلع گردند.
    – کودک و اولیای وی موظفند حقوق سایر بیماران را رعایت کرده و نسبت به سکوت، عدم استعمال دخانیات و کاهش تعداد ملاقات کنندگان اقدام کنند.
    – کودک و اولیای وی موظف به رعایت ضوابط و مقررات بیمارستان در خصوص عوامل موثر بر درمان کودک هستند.
    – کودک و اولیای وی حق دارند مباحث مربوط به بیماری ،مشاوره ها و معاینات و درمانهای پزشکی خود محرمانه تلقی شود.
    – کودک و اولیای وی حق دارند به اطلاعات موجود در پرونده بیمار دسترسی داشته باشند، مگر اینکه به علل درمانی توسط پزشک یا به موجب قانون منع شده باشد و مستندات موجود در پرونده ،محرمانه تلقی شود.
    – کودک و اولیای وی حق دارند از تشخیص ،درمان و پیش آگهی ،چگونگی درمانهای جایگزین و عوارض بیماری به گونه ای که برای بیمار قابل فهم باشد اطلاع کامل حاصل نمایند.

    منبع

تاريخ : شنبه ٢٥ دی ،۱۳٩٥ ساعت: ٢:۱٢ ‎ق.ظ ا نویسنده : علیرضا ا نظرات ()
تگ ها :



جدول کامل فاصله قیمت خودروهای داخلی از بازار تا نمایندگی/حاشیه بازار سمند برابر 4.7 درصد در 15 دی

 

 

  • جدول کامل فاصله قیمت خودروهای داخلی از بازار تا نمایندگی/حاشیه بازار سمند برابر 4.7 درصد در 15 دی

    هف نیوز شما رو به خوانده این مطلب دعوت می کند :

    جدول قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار و نمایندگی و شکاف قیمت بازار با نمایندگی در ۱۵ دی ۱۳۹۵ منتشر شد. این لیست انواع خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی شامل ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، دیار خودرو، راین، مدیران خودرو، کرمان خودرو و گروه بهمن را در بر می گیرد.
    این خبر از سایت بزرگ هف نیوز به صورت خودکار از برترین سایت های خبری ایرانی گردآوری شده است

    منبع

    مطلب جدول کامل فاصله قیمت خودروهای داخلی از بازار تا نمایندگی/حاشیه بازار سمند برابر ۴٫۷ درصد در ۱۵ دی در سایت بزرگ هف نیوز

تاريخ : جمعه ۱٧ دی ،۱۳٩٥ ساعت: ۱٠:۱٩ ‎ق.ظ ا نویسنده : علیرضا ا نظرات ()
تگ ها :



دانلود آهنگ تیتراژ سریال لیسانسه ها گروه پالت

تیتراژ سریال جدید لیسانسه ها از شبکه سوم سیما ازگروه پالت همراه با متن و کیفیت عالی

تنظیم‌ و موزیک : گروه پالت , ترانه‌ : امید نعمتی و کاوه صالحی

این آهنگ با نام تمامِ نا تمام می باشد

Download New Music Pallett Band | Tamame Natamam On Saba-Music Whit Text

مهدی احمدوند ساعت 7

تو بیا ای یار دیرین تو بیا ای شور شیرین
که به صحرا ها و دریاها بباریم.
تو بیا ای باد و باران به تن خشک خیابان
شاخه ای از باغ فرداها بکاریم.
تو بیا باهم دوباره در شب سرخ ستاره
آسمانی از کبوتر ها بپاشیم.
تو بیا ای خنده دور در صحرگاهان پر نور
سرخوش و خندان لب و دیوانه باشیم.
تمام کهکشان نشانه از تو دارد
زمان بدون تو سر گذر ندارد
جهان به اعتبار خنده تو زیباست
بهشت من همین دقیقه ها همین جاست
تو بیا با ما نگارا تازه کن هوای مارا
تو بیا ای جان که با تو بزنم دل را به دریا
تو بیا ای یار دیرین تو بیا ای شور شیرین
تو بیا تا شب دوباره سرزند ماه و ستاره
تمام کهکشان نشانه از تو دارد
زمان بدون تو سر گذر ندارد
جهان به اعتبار خنده تو زیباست
 بیا تمام نا تمام ما همینجاست

دانلود آهنگ جدید تمام ناتمام از گروه پالت

سریال «لیسانسه ها» به کارگردانی سروش صحت و به تهیه کنندگی رضا جودی که در لوکیشن های مرزداران، معین مال، آموزشگاهی در غرب تهران، سعادت آباد، پارک شقایق، جلال آل احمد، کردستان، مشاور املاک، دهکده المپیک و… جلوی دوربین رفته بود پس از تصویربرداری در پارک پردیسان و سازمان محیط زیست از امروز راهی وزارت کشور و وزارت کار می شود.
سریال «لیسانسه ها» همزمان توسط مهدی جودی در حال انجام است و قرار است این مجموعه تلویزیونی از دی ماه روی آنتن شبکه سه سیما برود.
سروش صحت و گروهش این روزها در حال تصویربرداری این مجموعه طنز و مفرح با موضوعی اجتماعی هستند که داستان آن راوی قصه ای به شرح ذیل است: حبیبب وضع مالی مناسبی دارد ولی به علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی هنوز نتوانسته همسری انتخاب کند. مسعود در آستانه ازدواج است ولی مشکلات زیادی او را از آغاز زندگی مشترک دور می کند. مازیار فرزند خانواده ای پر تنش و گرفتار است و فکر مهاجرت در سر دارد حبیب و مازیار و مسعود سه رفیق لیسانسه هستند.

مسعود صادقلو زیر بارون برقص


تاريخ : سه‌شنبه ۱٤ دی ،۱۳٩٥ ساعت: ۱٢:٠۳ ‎ب.ظ ا نویسنده : علیرضا ا نظرات ()
تگ ها : دانلود ، هنر ، آهنگ ، جدید



دانلود آهنگ تیتراژ سریال لیسانسه ها گروه پالت


 

  • دانلود آهنگ تیتراژ سریال لیسانسه ها گروه پالت

    دانلود آهنگ تیتراژ سریال لیسانسه ها گروه پالت

    تیتراژ سریال جدید لیسانسه ها از شبکه سوم سیما ازگروه پالت همراه با متن و کیفیت عالی

    تنظیم‌ و موزیک : گروه پالت , ترانه‌ : امید نعمتی و کاوه صالحی

    این آهنگ با نام تمامِ نا تمام می باشد

    Download New Music Pallett Band | Tamame Natamam On Saba-Music Whit Text

    tamame natamam pallet دانلود آهنگ تیتراژ سریال لیسانسه ها گروه پالت

    متن آهنگ تمام ناتمام از گروه پالت

    تو بیا ای یار دیرین تو بیا ای شور شیرین
    که به صحرا ها و دریاها بباریم.
    تو بیا ای باد و باران به تن خشک خیابان
    شاخه ای از باغ فرداها بکاریم.
    تو بیا باهم دوباره در شب سرخ ستاره
    آسمانی از کبوتر ها بپاشیم.
    تو بیا ای خنده دور در صحرگاهان پر نور
    سرخوش و خندان لب و دیوانه باشیم.
    تمام کهکشان نشانه از تو دارد
    زمان بدون تو سر گذر ندارد
    جهان به اعتبار خنده تو زیباست
    بهشت من همین دقیقه ها همین جاست
    تو بیا با ما نگارا تازه کن هوای مارا
    تو بیا ای جان که با تو بزنم دل را به دریا
    تو بیا ای یار دیرین تو بیا ای شور شیرین
    تو بیا تا شب دوباره سرزند ماه و ستاره
    تمام کهکشان نشانه از تو دارد
    زمان بدون تو سر گذر ندارد
    جهان به اعتبار خنده تو زیباست
    بیا تمام نا تمام ما همینجاست

    دانلود آهنگ جدید تمام ناتمام از گروه پالت

    سریال «لیسانسه ها» به کارگردانی سروش صحت و به تهیه کنندگی رضا جودی که در لوکیشن های مرزداران، معین مال، آموزشگاهی در غرب تهران، سعادت آباد، پارک شقایق، جلال آل احمد، کردستان، مشاور املاک، دهکده المپیک و… جلوی دوربین رفته بود پس از تصویربرداری در پارک پردیسان و سازمان محیط زیست از امروز راهی وزارت کشور و وزارت کار می شود.
    سریال «لیسانسه ها» همزمان توسط مهدی جودی در حال انجام است و قرار است این مجموعه تلویزیونی از دی ماه روی آنتن شبکه سه سیما برود.
    سروش صحت و گروهش این روزها در حال تصویربرداری این مجموعه طنز و مفرح با موضوعی اجتماعی هستند که داستان آن راوی قصه ای به شرح ذیل است: حبیب وضع مالی مناسبی دارد ولی به علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی هنوز نتوانسته همسری انتخاب کند. مسعود در آستانه ازدواج است ولی مشکلات زیادی او را از آغاز زندگی مشترک دور می کند. مازیار فرزند خانواده ای پر تنش و گرفتار است و فکر مهاجرت در سر دارد حبیب و مازیار و مسعود سه رفیق لیسانسه هستند.

    منبع : دانلود آهنگ تیتراژ سریال لیسانسه ها گروه پالت

     


تاريخ : سه‌شنبه ٧ دی ،۱۳٩٥ ساعت: ۸:٠٥ ‎ب.ظ ا نویسنده : علیرضا ا نظرات ()
تگ ها :



درمان کم‌کاری تیرویید با گیاهی فوق موثر + راه‌های پیشگیری


 

  • درمان کم‌کاری تیرویید با گیاهی فوق موثر + راه‌های پیشگیری

    امیدواریم از این مطلب پزشکی و سلامتی استفاده ببرید

    یک متخصص دیابت و غدد متابولیسم عنوان کرد: از هر ۸۰۰ نوزاد یک نفر به بیماری کم‌کاری تیرویید مبتلا می‌شود.

    درمان کم‌کاری تیرویید با گیاهی فوق موثر

    اکبر قنبری متخصص دیابت و غدد متابولیسم با بیان اینکه،
    درمان کم‌کاری تیرویید که از بیماری های غدد درون‌ریز است، گفت:
    زمانی که غده تیرویید هورمون تیرویید را ترشح نکند، به کم‌کاری این غده منجر می شود.

    به گفته متخصص دیابت و غدد متابولیسم، غده تیرویید باعث رشد،
    تنظیم متابولیسم بدن و نمو سلول های جنین می شود و کم‌کاری آن سلامتی افراد را مختل می کند.

    وی به علایم این عارضه اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش ضربان قلب، بی خوابی،
    فشار خون بالا، ریزش مو، تعریق زیاد و افزایش دمای بدن از علایم بیماری کم کاری تیروییدی است.

    قنبری با اشاره به اینکه مصرف ید باعث تامین هورمون T4 می شود، بیان کرد:
    کمبود عملکرد هیپوتالاموس و هورمون محرک تیرویید و هورمون T4 از انواع بیماری کم کاری تیرویید است.

    وی با بیان اینکه افزایش وزن باعث بروز کم کاری تیرویید می شود، تصریح کرد:
    التهاب تیرویید، هیپوتیرویید خود ایمنی، کمبود ید و افزایش سن باعث کم کاری غده تیرویید می شود.

    درمان کم‌کاری تیرویید

    درمان کم‌کاری تیرویید

    این متخصص دیابت و غدد متابولیسم با بیان اینکه مصرف نواد غذایی سرخ کردنی و چربی ها غده تیرویید را تحریک می کند، تاکید کرد: کم کاری تیرویید باعث برهم خوردن تعادل و واکنش شیمیایی بدن می شود.

    قنبری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد زنان و چهار درصد مردان به کم کاری تیرویید مبتلا هستند، تصریح کرد: این عارضه باعث بروز درد در مفاصل، بیماری های قلبی و عروقی، زخم معده، خشکی پوست، سرطان کبد و ناباروری می شود.

    وی به تاثیر داروهای گیاهی در درمان کم کاری تیرویید اشاره کرد و افزود: گیاهانی همچون آویشن، سیر، پیاز، اسپرزه، جو و جعفری در درمان این عارضه تاثیر بسزایی دارد.

    این متخصص دیابت و غدد متابولیسم به مواد غذایی حاوی گواتروژن اشاره کرد و تاکید کرد: بیماران مبتلا به کم کاری تیرویید از مصرف مواد غذایی گواتروژن دار مانند کلم، شلغم، قند، شکر، سویا، بادام زمینی،گلابی، نوشیدنی های کافیین دار و هلو خودداری کنند.

    به گفته قنبری، مصرف روغن های گیاهی و علف لیمو باعث تسریع گردش خون و بهبود سیستم گوارشی بدن می شود.

    وی با بیان اینکه با ورزش می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد، یادآور شد: مصرف مواد غذایی دریایی و حاوی آهن، ویتامین های A، B، C، E، مکمل ها، سبزیجات پخته، آب آشامیدنی، داروی لیتیوم و انجام آزمایش های منظم باعث درمان کم کاری تیرویید می شود.

    باشگاه خبرنگاران

    درمان کم‌کاری تیرویید با گیاهی فوق موثر + راه‌های پیشگیری

    جدیدترین اخبار دنیای پزشکی و سلامت را از مجله پزشکی ژورنال بخواهید
    منبع

    مطلب درمان کم‌کاری تیرویید با گیاهی فوق موثر + راه‌های پیشگیری در سایت بزرگ مجله پزشکی

     


تاريخ : دوشنبه ٦ دی ،۱۳٩٥ ساعت: ۱٠:۳٧ ‎ب.ظ ا نویسنده : علیرضا ا نظرات ()
تگ ها :



ارسال شکایت علی مطهری به دادسرای ویژه روحانیت


 

  • ارسال شکایت علی مطهری به دادسرای ویژه روحانیت

    وکیل مدافع علی مطهری از ارسال پرونده شکایت موکلش از یک مقام قضایی به دادسرای ویژه روحانیت خبر داد.

    مصطفی ترک همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت علی مطهری از مقام قضایی، گفت: هر چند متهم موصوف در پرونده مشهد، کت شلواری و بدون عبا و عمامه است اما با نظر بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۸ تهران، به دلیل اینکه وی تحصیلات حوزوی دارد، قرار عدم صلاحیت رسیدگی پرونده به شایستگی دادسرای ویژه روحانیت صادر شده است.

    همدانی با بیان اینکه به قرار صادره نقد وارد است، گفت: اراده و قصد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دستور تاسیس دادگاههای ویژه روحانیت، رسیدگی ویژه و سریعتر به اتهامات کسانی است که روحانی بوده و همچنین بنا بر ماده ۱۶ آیین نامه دادگاه ویژه روحانیت، روحانی به کسی اطلاق می شود که ملبس به لباس روحانیت باشد یا در حوزه مشغول تحصیل باشد یا اگر به کار دیگری مشغول است عرفا روحانی محسوب شود. 

    وی با اعتراض به مرجع رسیدگی کننده، افزود: متهم پرونده در حوزه مشغول به تحصیل نیست و صرفا تحصیلات حوزوی داشته و اصطلاحا «مُکلا و کت و شلواریست» و ماده ۱۶ آیین نامه شامل حال وی نمی شود با این وصف جای این نگرانی است اگر کسی مدعی تحصیل یا داشتن مدرک از حوزه شود، عملا از شمول بسیاری از مواد قانونی آیین دادرسی کیفری خارج می شود. 

    وکیل علی مطهری تصریح کرد: همچنین این نکته قابل تامل است که موکل در این دادسرای ویژه، نمی تواند از حق وکیل تعیینی بهره ببرد و ناچار از گرفتن وکیل روحانی مورد نظر دادسرای ویژه است.

    وی از تلاش برای ارجاع پرونده به مرجعی دیگز خبر داد و افزود: تمام تلاشم را برای اعاده صلاحیت رسیدگی به پرونده به دادسرای عمومی و کارکنان دولت به کار خواهم بست.

    مطلب ارسال شکایت علی مطهری به دادسرای ویژه روحانیت در سایت بزرگ تفریحی و خبری برای تو

     


تاريخ : جمعه ۳ دی ،۱۳٩٥ ساعت: ۸:٢٢ ‎ب.ظ ا نویسنده : علیرضا ا نظرات ()
تگ ها :


پيوندهای روزانه
امکانات وب